Friday 15 June 2012

Berat turun!! Jangan tak caye...

Betul ni....bukan main2 siyesssss, jangan tak caye ko...berat aku dah turun...wahhhhh saya suka... saya suka...Berat aku yang sebelum ni 45kg yang naik ala kadar je kadang2 46, 47, 48...tiba2 naik mendadak 50kg....TIDAKKKKK...timbang salah ke?..tak.. mata aku salah ke?..tak...huhuhu betul la tu ngok, ko dah naik berkodi-kodi 5kg ko metekedarah apa!!!tak caya ko tengok ni...



Macam2 cara dah buat, g aerobik lah, g gim lah, g swimming lah, g jogging lah...jarum tu cuma gerak berapa ratus gram jer...paling banyak pun....1/2kg je, semua tak jalannn...Dak2 ofis siap panggil aku 'lebor' sejak weight gain ni...mencikkk...Cemane ni nak kahwin nanti ketul sana ketul sini...xmo tak cantik...macam kuih lapis...Aku pun mencari inisiatif tak kan nak tunggu jer badan turun sendiri kan mesti kena usaha baru ada tangga..kejayaan :). Kawan aku pun berlumba2 gak nak turunkan berat badan, aku panggil dia Kak Yus, syok ni ada geng baru ada semangat. Tapi dia kaya ada anak 4, baru tukar kete honda, beli kain kat jakel...boleh la makan slimming yang mahal2 ni, Herbalife memang bagus ramai dah yang terbukti berkesan tapi aku tak mampu...hehe..aku amik produk "tut" Selepas 3 minggu aku amek berat aku turun 3 kilo...yehoooo!!! makan melantak macam biasa tapi aku cepat kenyang..makan sikit dah kenyang rasa macam perut tu full je..

Sikit lagi nak mencapai berat ideal...tak pe sabar!..sebulan boleh kurang 4 kilo ok pe...dari tak turun langsung..ko ade?!!!! Isshh lama tak dengar citer kak yus herbalife ni, amacam dia skang dah turun berapa? Ko...kak yus.. jangan aku jumpa hang macam ngandung lagi...hahaha.. harap dia slim melim nanti...Jangan kerek nona nanti kak yus jumpa hang pakai baju saiz XS hang jangan terkejut..hahaha uuuiihh tak pe tak pe syabaz inspektor sahab...


No comments:

Post a Comment