Friday 15 June 2012

Aksi semasa fitting...

Aku nak citer bab fitting baju masa survey haritu, 1st fitting g dengan mak dan en.abg dan yang 2nd fitting g dengan mak, kak dan anak2 sedara...Butik Love Studio menjadi pilihan utama. Rasa semua baju kat butik tu nak try, cantik2....gedikss...Mak pun apa kurangnya, suruh aku cuba baju tu lah baju ni lah..penat chek tau! Pastu gelak2 kalau ada yang tak kena dengan aku..cisss. Ada baju yang sesuai dengan aku betul2 fit dengan saiz aku. Saiz aku S je kebanyakan baju butik tu saiz S dan M senang baju semua muat tapi tinggi lah pulakk...saiz patung dah ok tapi tinggi patung yang tak ok...huhu kainnya banyak meleret2 macam nak sapu sampah. Sah kena pakai kasut lebih 5". Aku pun cuba lah beberapa pasang baju untuk nikah. Mak dan kak cakap tak sesuai meleret sangat untuk pakai nikah walaupun baju tu sangat gojes. ok...tukarrr lain pulak.

Aksi fitting kami sangat kelakar walaupun penat tukar2 baju sehelai demi sehelai dalam keadaan panas dan berpeluh. Butik ni tak de aircond ke? Panas siottt macam sauna dalam fitting room. Atau dia memang ada aircond,  sibuk tukar2 baju sampai aku tak terasa sejuk kot. Tak tau le kalau tak de atau rosak harap butik ni segera baiki atau buat penambahbaikan untuk masa akan datang. Keselesaan dan kepuasan pelanggan sangat penting. Lupa dah pasal aksi tu haaa...yang kelakarnya masa en.abg fitting, baju tu kecik skit dari saiz dia, terkial2 dia nak buka baju tak bleh masa masuk boleh plk nak kuar tak leh...hahaha.."byyy tolong tarik baju abg", siap sua tangan suruh tarik tapi bahu tak lepas..hahahaha klakarnye...okes lepas ni diet ehh syg...nanti  tak muat....xmo main tarik2 tau hehehe apapun by sayang abg...muaxx gedikss lagi.  Tapi budak sales tu kata tak pa kak nanti kita boleh buat besaq skit....fuhhh lega.. jangan cakap depan en.abg nanti dia xmo diet plk... :p Pastu girl tadi pun amik ukuran kami. Hope nanti muat dan fit.

mak, kak dan miya jadi tukang komen
Aksi-aksi belakang tabir di Butik Love Studio
Baju hotpink tu sangat gojes pada patung..ciss sangat jeles dengan patung tu...mencikk...Bila si lebor pakai nampak sangat2 buruk..mengelebeh, meleret dan tak kemas. Frust lagi...baju tu memang cantik kalau tinggi skit mayb aku nampak sangat jelita kot atau mungkin sebab baju tu tak siap lagi,tangan lom jahit lagi sebab tu bila aku pakai nampak serba tak kena (ayat nak sedapkan hati) :) Baju pink rose tu ala2 design Rizman Ruzaini nampak sangat glamour dan gojes, bila aku pakai sangat tak gojesnya sebab tak kena dengan kulit aku yang ala2 bollywood ni. Cancel baju tu...baju nikah aku pilih off white sangat2 cantik..siyesss cantik giler...hmmmm bila pakai je siyesss aku nampak tak cantik macam baju pinjam....meleret2 macam lori dbkl sapu jalan kat dataran merdeka. Baju yang white tu giler punya cantik, sesuai bila aku try dan betul2 fit dengan badan dan yang paling penting aku nampak sangat jelitawan dan sweet....huhu sangat2 pasannnn :p

No comments:

Post a Comment