Tuesday 29 May 2012

Cincin idaman...

Cincin idaman? uiisshhh...kalau idaman mesti yang boleh terbeliak bijik mata, tapi tak nak lah riak pulak kan. Lagipun cincin ni lambang ikatan dua jiwa satu hati ce..ce..ce...biarlah bersederhana. Aku bukan anak orang kaya pun nak cincin grand2. Tak nak lah cincin yang bagak2 macam mak datin pulak, nak comei2 jer...nampak suuuweetttt kan...Cincin risik aku dah yellow gold jadi aku nak cincin kahwin white gold pula...diamond ring is my dream wedding ring. Mula-mula dah tinjau2 kat habib jewel tengok cincin yang sesuai dan yang paling penting masih dalam bajet. Bajet RM1500 ke bawah je. Ni antara cincin yang aku try kt habib...


simple dan tak delah besar sangat elok2 je, tapi ramai dah yang pakai design macam ni,

cantik... ada gaya classic sikit
Kalau dapat diamond ring yang diamond tu seketul satu kan best...lagi besar diamond lagi mahal harganya...Kalau lah dapat beli cengini...modern and elegant (mood berangan)..dapat pakai diamond ring pun dah cukup bagus..demand lah plk...


Untuk en.abg punya dah beli awal-awal lagi sebab berkenan sangat dengan designnya. Masa tu g beli barang hantaran dengan en.abg kat Sogo, ada pulak sale. Belek2 cincin kat Poh Kong terus hati terpaut dengan cincin ni, memang dok cari pun..en.abg pun suka dengan design ni...so contemporary..

ada diamond kecik kat tengah2 tu....santekkk

Punya lah survey kat habib dan memang nak sangat cincin tu, last2 singgah Wah Chan entah macam mana cina tu ngayat aku terus sapu sebentuk cincin dan rantai white gold, lari bajet skit aarr semua sekali dia quote lepas tolak2 diskaun aku buat muka kesian dapat lah satu set tu dalam rm1600++ ...aku suka sebab cincin tu sangat sweet...tapi macam nyesal pulak... 2 3 hari tido tak lena sebab rasa nyesal beli cincin+rantai tu, tak tau lah mungkin sebab over da budget kot atau masih terngiang2 Mr. Habib huhu.... Sib bek en.abg kata xpe...cantikk...saje je kot sebab dia tau bini dia ni rambang mata, xde pulak dia ngungkit.."tu la, kalau hari tu beli masa kt jusco wangsa maju kan settle" cuma dia cakap "by yang pilih, by suka xpe la..cantikkk"...reda skit arr...

mcm bunga ros

pendant love shape, ada diamond skit

No comments:

Post a Comment